با توت‌فرنگي زيبا شويد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
با توت‌فرنگي زيبا شويد
نوشته شده در یک شنبه 17 مهر 1390
بازدید : 1086
نویسنده : منو تو


 
    اگر موهايي ابريشمي مي‌خواهيد...

 

از امروز ديگر توت‌فرنگي‌هاي رسيده و له شده را دور نيندازيد چون مي‌توانيد از آنها براي درمان بعضي از مشكلات موها استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد موهايي براق و درخشان داشته‌باشيد بايد از مخلوط توت‌فرنگي ‌و مايونز استفاده كنيد، شما بايد حداقل 7 تا 8 توت‌فرنگي رسيده را كاملا له كرده و سپس به آن يك قاشق غذاخوري مايونز اضافه كنيد و خوب به هم بزنيد تا مخلوط كاملا حالت چسبي شكل پيدا كند. حالا اين مخلوط را به تمام موهاي‌تان بماليد و سپس موها را با يك كلاه حمام كاملا بپوشانيد و حدود 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد. سپس موها را آب بكشيد و مثل هميشه شامپو كنيد.  مطمئن باشيد اثر اين مخلوط فوق‌العاده است. شما در واقع از يك تركيب طبيعي توت‌فرنگي براي براق كردن فوري موها استفاده كرده‌ايد، توت‌فرنگي يك حالت‌دهنده فوق‌العاده براي موهاي شماست.

 


 

   اگر از جوش‌ خسته شده‌ايد...

 

اگر مدتي است كه جوش‌ها و آكنه‌هاي صورت‌تان به‌شدت آزارتان مي‌دهد، اين مخلوط خانگي كه از توت‌فرنگي تهيه شده است مي‌تواند واقعا موثر باشد. 7 تا 8 توت‌فرنگي را كاملا له كنيد سپس يك قاشق غذاخوري خامه ترش را به آن اضافه كرده و خوب به هم بزنيد. حالا اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد و بگذاريد حدود 10 تا 12 دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند، سپس به‌خوبي صورت‌تان را آب بكشيد. اگر هفته‌اي 2 بار از اين مخلوط طبيعي توت‌فرنگي استفاده كنيد در بهبود جوش‌هاي شما تاثير بسياري خواهد داشت.

 



نکته : توت‌‌فرنگي داراي مقدار زيادي اسيد ساليسيليك است كه مي‌تواند پوست شما را از شر سلول‌هاي مرده خلاص كند


 

  چگونه مي‌توانيد ماسك صورت بسازيد؟

 

اگر به‌دنبال يك ماسك صورت ارزان و موثر هستند، اين 2 ماسك را حتما امتحان كنيد.

 

  •  قسمت گوشتدار توت‌فرنگي تازه براي پوست‌هاي چرب، قابض‌كننده‌اي عالي است. براي تهيه اين ماسك صورت مقداري توت‌فرنگي تازه را له يا ميكس كنيد و با نصف پيمانه ماست و يك قاشق سوپخوري بادام زميني مخلوط كنيد. سپس مانند يك كرم آن را روي پوست بماليد و به‌مدت 15 دقيقه صبر كنيد. بعد  آن را بشوييد.
  •  ابتدا 4 تا 5 توت‌فرنگي كاملا رسيده را له كنيد، سپس 2 قاشق چاي‌خوري خامه نسبتا سفت ويك قاشق چاي‌خوري عسل به آن اضافه كنيد، خوب مخلوط كنيد؛ سپس بلافاصله اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد و حدود 20 دقيقه صبر كنيد، بعد از آن با مقدار زيادي آب گرم صورتتان را بشوييد.

 




 
    اگر دندان‌هايي سفيد مي‌خواهيد...

 

توت‌فرنگي يك سفيد‌كننده طبيعي دندان‌ است. كافي است مقداري گوشت اين ميوه را به‌طور مستقيم روي دندان‌ها بماليد تا آنها را به‌طور طبيعي تميز كنيد. راه ديگر، مخلوط كردن مقداري توت‌فرنگي له شده با نصف قاشق غداخوري جوش‌شيرين است كه مي‌تواند در از بين بردن لك‌ها بسيار موثر باشد؛ بهتر است اين مخلوط را فقط هفته‌اي يكبار براي سفيد كردن دندان‌هاي‌تان به كار ببريد. استفاده منظم از توت‌فرنگي مي‌تواند به‌طور طبيعي تا حد زيادي دندان‌هاي شما را سفيد نگه دارد.

 


 

   اگر پوست‌تان كدر شده...

 

كافي است يك توت‌فرنگي را از وسط برش بزنيد تا به 2 بخش تقسيم شود و سپس اين توت‌فرنگي را به آرامي حدود 2 تا 3 دقيقه به تمام پوست بماليد و اجازه دهيد اين آب توت‌فرنگي حدود 2 دقيقه روي صورت باقي بماند تا كاملا خشك شود و سپس آب بكشيد. بعد از اين كار خواهيد ديد كه پوست شما نرم مي‌شود و ديگر كدر نيست.

 


 

   اگر زير چشم‌هاي‌تان پف مي‌كند...

 

يك عدد توت‌فرنگي را خيلي باريك برش دهيد سپس اين برش‌ها را در يك جاي خنك بگذاريد تا كاملا سرد شوند، سپس اين برش‌ها را زير چشم‌هاي‌تان بگذاريد و حدود 10 تا 20 دقيقه دراز بكشيد، بعد از اين مدت صورت‌تان را با آب سرد بشوييد و سپس از يك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.

 


 

چرا توت‌فرنگي؟

 

  •   اگر توت‌فرنگي بخوريد

توت فرنگي از ويتامين C بسيار غني است و اين ويتامين براي سلامت پوست و بافت‌هاي پيوندي بدن اهميت دارد. يكي از مهم‌ترين خواص ويتامين C اين است كه موجب بالا رفتن مقاومت و قدرت ايمني بدن مي‌شود. همچنين توت فرنگي يكي از ميوه‌هاي كم انرژي است و حدود ۲۷ درصد در بدن، انرژي توليد مي‌كند و افراد چاق مي‌توانند از آن استفاده كنند اما اگر از

 

 توت فرنگي به مقدار زياد خورده شود مي‌تواند مشكل ايجاد كند.

 

  •    اگر توت‌فرنگي را موضعي استفاده كنيد

توت‌‌فرنگي داراي مقدار زيادي اسيد ساليسيليك است كه مي‌تواند پوست شما را از شر سلول‌هاي مرده خلاص كندو در نتيجه باعث صافي پوست و كوچك شدن منافذ پوستي مي‌شود و رنگ چهره را باز مي‌كند. اين ميوه يك لايه‌بردار خيلي ملايم است كه مي‌تواند تمام كثيفي‌ها و ناخالصي‌ها را از روي پوست بردارد و در نتيجه اگر روي پوست شما التهاب يا قرمزي وجود داشته باشد آن را از بين مي‌برد و در نتيجه توت‌فرنگي مي‌تواند يك ماسك پاك‌كننده عالي براي تميز كردن و نرم كردن صورت شما باشد.  علاوه بر اين‌ها، آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در اين ميوه، ترميم آسيب‌هاي پوستي را سرعت مي‌بخشد و از پوست در مقابل پيري محافظت مي‌كند. پوست شما به طور طبيعي روزانه ميليون‌ها سلول تازه مي‌سازد و مي‌توان گفت كه هر 30 تا 40 روز يك‌بار پوست كاملا بازسازي مي‌شود اما بعد از آنكه سن از 30 سالگي عبور مي‌كند‌، اين روند بازسازي طبيعي پوست به‌طور قابل ملاحظه‌اي كند مي‌شود. اما شما مي‌توانيد در اين مرحله با استفاده از ماسك توت‌فرنگي به پوست خود كمك فراواني بكنيد.  البته ماسك توت‌فرنگي خواص ديگري نيز دارد از جمله اينكه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محيطي افزايش مي‌دهد، ديگر اينكه مي‌تواند التهابات و حساسيت‌هاي پوستي را التيام دهد و در نهايت اينكه رنگ پوست را روشن مي‌كند.  البته تاثيرات استفاده موضعي از توت‌فرنگي در دراز مدت خود را نشان مي‌دهد. شما بايد حداقل 2 بار در هفته در طول 3 تا 6 ماه از اين توت‌فرنگي استفاده كنيد تا اثرات آن را ببينيد.

 



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: توت فرنگی , خاصیت توت فرنگی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: